Wednesday, January 27, 2016

Beratur


Semasa menulis artikel ini, saya sedang beratur untuk ke Hogwarts School of Wizardry di Universal Studio Japan. Beratur punya panjang, sampai sempat menyiapkan satu artikel.

Di depan belakang saya juga sama. Masing-masing turut berada dalam barisan. Entah, terpanggil untuk menulis tentang sikap narsis kebanyakan.

Paling ketara adalah ramai yang memilih untuk selfie, dengan darjah kamera yang dipilih untuk menunjukkan segala kenikmatan - pemandangan cantik, pencahayaan menarik, dan menyembunyikan segala kepayahan kesusahan yanh teralami. Tak siapa mahu dalam gambarnya terpampang beribu manusia lain, bukan?

Dan tidak keterlaluan, ramai yang bakal memuat naik untuk tatapan media sosial. Ya, bukan kesemua, tapi kebanyakan.

Secara tidak langsung, kita kesemua umat manusia tidak dapat tidak, berlepas dari sifat narsis dan menunjuk-nunjuk. Akulah yang menghadapi penghidupan terindah, raikan! Akulah raja alam, puja!

Kerana ini saya memilih untuk mendiamkan diri di media sosial dari gambar-gambar narsis. Kalau termuat naik, hanya rangkap puisi yang tersingkap dari tadabbur penghidupan saya. Dan kalau terberitahu sekalipun, hanya di ruang ini atau twitter ruang ini, kerna saya tahu tak ramai kawan saya yang mengikuti perkembangan saya disini.

Sekarang dah separuh jalan menempuh barisan untuk memasuki Hogwarts. Lamanyaaa

Okey. Saya bukanlah membantah, apalagi menghalang, cuma yang ternampakkan saya sebegitulah. Nak upload boleh, tapi tak perlu setiap ruang hidup dipamer. Seakan tak pernah ada masalah dan dugaan.

Sekian. Maafkan saya :(

[Beratur]
Hailaaa
Nak tulis pasal rasism
Tertulis ini haha
Bosan sangat menunggu
Tu la lupa bawa buku
Gadgets By Spice Up Your Blog